"En gentleman överger inte sin dam"


"Det kommer ta lång tid innan Juve utmanar om ligatiteln" / Rosella Sensi 

Nya Juve. Cheerleaders, en eurodiscoslinga som måljingel och utslagna i gruppspelet i Euroleague. Jag lider med dig Alessandro.

När Juve blev degraderade till Serie B efter calciopoli 2006 stannade du kvar med orden:

"En gentleman överger inte sin dam"

Förr i tiden åkte den damen runt i Italien med värdighet och högt huvud. Hon var hatad av många men alla fruktade henne.

Nu är ingen rädd för henne längre, all hennes forna glans är borta. Nu åker hon till Neapel, Udine och Palermo, blir förnedrad, och lämnar städerna med samma stolthet som man lämnar ett misslyckat engångsligg en söndagsmorgon.

För att citera en banderoll i Neapel:

"En juventino gråter två gånger när han kommer till syd. När han anländer och när han åker hem"

Jag har aldrig känt några sympatier för Juve men jag lider verkligen med dig Alessandro. Du är värd något större än att avsluta din fantastiska karriär i ett kringresande cirkussällskap.

Kommentarer
Postat av: Arash (Juventino)

Du skriver magiskt, på ett sätt som berör och väcker känslor. Jag drömmer själv om att bli journalist (är 16 år) och vill att mitt sätt att skriva ska efterlikna ditt. Emotionellt, känslosamt och vackert.



Väldigt fina texter överlag, men då jag är Juventino fastnade jag för denna.



Ska försöka följa din blogg.



MVH

Arash

2011-02-20 @ 15:14:12
Postat av: Nicke

Tack så mkt Arash, kul att höra. Lycka till med ditt eget skrivande å grattis till segern mot Inter.

2011-02-20 @ 19:40:32
Postat av: Lovisa Granstedt

Vad spännande dina poster verkar. kommer verkligen att läsa dina poster igen! :) Ha en trevlig dag :)

2011-02-24 @ 00:57:34
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0