Söndagens citat



Marco Boriello slår en straff som smiter sig under Muslera och retsamt sakta letar sig över målinjen. Lägenheten på Järdalavägen i Ekholmen gör som laserturken hade sagt "kaos" och det dröjer inte länge innan grannarna från andra våningen kommer ner och ber oss att vara lugnare. Varpå Denis Softic som ni känner från tidigare inlägg bjuder på söndagens citat nummer ett:

"Du måste ju säga till grannarna innan att det är Romderby så dom vet. Det gör jag alltid när vi är hemma hos mig. Sätt upp en lapp i porten att det är Romderby så dom fattar vad det handlar om"

Vissa varnar grannarna när dem har fest eller renoverar köket. Vi varnar grannarna när det är derby.

Söndagens citat nummer två bjuder svt reportern, som gjorde inslaget om Romderbyt på då han avslutar inslaget med följande ord:

"Matchen slutar 2-0 till Roms stolthet"

Objektiv och fri tv när den är som bäst. Funderade till och med en kort stund på om jag skulle betala TV-avgiften efter den kommentaren.

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma om två straffar som håller minusgraderna borta från mitt hjärta hela vintern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0